Oldal kiválasztása
clarityakademia

Wellness hétvége egészségünk védelmében

A wellness elvonulások remek módja annak, hogy formában maradj, és ami a legjobb, hogy szórakoztatóak. Lehetőséget adnak arra, hogy új tevékenységeket fedezzen fel, és inspirációt merítsen a környezetéből a fitnesz-nyaralás során. Akár rendszeresen, akár alig mozog, a wellness-üdülések minden képességnek megfelelnek, és bizonyítottan fokozzák a személyes jólétet. Egészségének javítása egy aktív nyaralással nagyszerű módja annak is, hogy segítse a fogyást és a testtudatosságot.

Mielőtt bemutatnám a wellness üdülőket és üdülőhelyeket, szeretném megosztani önnel ezeknek az óráknak az előnyeit. Azok az egyének, akik részt vettek egy egyhetes üdülésen, amely rekreációs, oktatási, szabadidős és terápiás tevékenységeket tartalmazott, a kutatók által közzétett innovatív tanulmány eredményei szerint a mentális egészség javulása mellett pozitív egészségjavító hatásokat tapasztaltak.

Testének és elméjének feltöltése egy wellness-üdülőben hihetetlen élmény, amely segít abban, hogy jobban érezze magát, és erős alapot teremtsen az egészséges élethez. A wellness-üdülőhelyek bőséges időt biztosítanak arra, hogy feltöltődjön, új wellness-technikákat tanuljon, vagy egyszerűen csak a természet szépségében lógjon.

A megfelelő pihenés fontossága

Miért? Testének és elméjének pihenésre van szüksége az optimális működéshez. Az elegendő alvás segít a szervezetnek regenerálódni, újjáépíti az izmokat, pihenést biztosít az agynak, és javíthatja az általános hangulatát. Emellett segíthet az éberség fokozásában, a tanulásban és a koncentrációban, javíthatja a memóriát, és segíthet a betegségek kivédésében. Számos ok van arra, hogy megismerd a pihenőnapok fontosságát!

Hogyan tudod tehát jobban előtérbe helyezni a pihenést? Találd meg a módját annak, hogyan építsd be a pihenést és a kikapcsolódást a mindennapi életedbe. Minden nap szakítunk időt arra, hogy együnk, elküldjük a gyerekeket az iskolába, elintézzük a dolgainkat, és munkába menjünk. Miért lenne ez másképp a pihenésre is? Kezdje azzal, hogy megtalálja azokat a relaxációs technikákat, amelyek működnek az Ön számára. Ez lehet meditáció, jógagyakorlás, séta a szabadban, zenehallgatás, könyv olvasása, fürdés, vagy ezek kombinációja. A napi tevékenységek megtervezésekor keressen rendszeres szüneteket. Például vegyen egy pihentető fürdőt lefekvés előtt, meditáljon minden reggel, vagy sétáljon egyet a munkahelyi ebédszünetben.

A pihenést nehéz meghatározni, mert mindenki másképp néz ki. A pihenés minden olyan tevékenység, amelynek célja a fizikai és mentális egészség növelése. Lehet aktív, például a szabadban való séta, vagy passzív, például B. Üljön le, és lélegezzen mélyeket 10 percig. Nem számít, hogyan pihen, ezek a napi tevékenységek segíthetnek a fizikai és mentális kimerülésből való felépülésben és a feltöltődésben. Ezért a jobb pihenés összefügg a jobb fizikai és mentális egészséggel.

A stresszel és az alváshiánnyal kapcsolatos egészségügyi kockázatok

A nem elegendő alvás nem csak fáradtságérzetet okoz, hanem növeli a különböző betegségek és egészségügyi problémák kockázatát is. Ezek közé tartozik az elhízás, a szívbetegségek, a magas vérnyomás, a cukorbetegség és a stroke. Az alváshiány a személyes biztonságát is veszélyeztetheti. Az amerikai felnőttek akár 19%-a rendszeresen nem alszik eleget, derül ki a tanulmányból

A munka folytatása elegendő alvás nélkül hosszú távú és súlyos egészségügyi problémákhoz vezethet. A krónikus alváshiányhoz kapcsolódó legsúlyosabb lehetséges problémák közé tartozik a magas vérnyomás, a cukorbetegség, a szívroham, a pangásos szívelégtelenség vagy a stroke. További lehetséges problémák közé tartozik az elhízás, a depresszió, a legyengült immunrendszer és a csökkent libidó.

Az alváshiány a szervezetet is stressznek teszi ki, és a nap folyamán több adrenalin, kortizol és más stresszhormon felszabadulását válthatja ki. Ezek a hormonok segítenek megakadályozni, hogy alvás közben leessen a vérnyomás, ami növelheti a szívbetegségek kockázatát. Az alváshiány emellett növeli bizonyos fehérjék termelését, amelyekről úgy gondolják, hogy szerepet játszanak a szívbetegségekben, és amelyek negatívan befolyásolhatják a szívet és az érrendszert. Egyes tanulmányok például azt találták, hogy a krónikus alváshiányban szenvedő emberek vérében magasabb a C-reaktív fehérje szintje. E fehérje magasabb szintje az artériák megkeményedésének (érelmeszesedés) fokozott kockázatára utalhat.

A karrierátmenet tervezete – önképző program

Tervezze meg karrierje átmenetét.

– Készítsen egy ésszerű átmeneti tervet, amely lehetővé teszi, hogy kihasználja jelenlegi helyzetét és erőforrásait, miközben valódi előrelépést tesz céljai felé (a legtöbb ember nem veszi észre, hogy többféle átmenet lehetősége van, ezért ragaszkodjon az “álom” kategóriához… ).

– A program során végig van egy karrierátmenet tervrajzunk, amely viszonyítási pontként szolgál a tevékenységünkhöz. Ez azt jelenti, hogy minden, amit Ön és én feltárunk, összhangban van (és támogatja) az Ön képességével, hogy át tudjon állni valami igazán értelmes és “céltudatos” dologba.

– Az Ön átmeneti terve: A legtöbb ember számára az átmenet még mindig “csak egy álom”, mert nincs ésszerű átmenet tervük. Ezt a lélekrabló csapdát elkerülheted, ha létrehozol egy egyszerű, praktikus átmeneti tervet, amely segítségével eligazodhatsz az előtted álló úton, és stresszelheted magad a folyamat során. A saját átalakulásom két és fél évig tartott, de amikor 2001 januárjában belevágtam az első vállalkozásomba, már mindenem megvolt, ami a sikerhez kellett. Az átmeneti terved nem csak egy egyszeri dolog a fiókban; ez egy dinamikus terv, amely végigvezeti az átmenet minden lépésén.

Határozza meg céljait és célkitűzéseit.

Most, hogy a céljai világosak, együtt fogunk dolgozni az elérésükhöz szükséges legjobb útiterv kidolgozásán. Megközelítésünket az Ön karriercéljainak működési és időbeli követelményeihez igazítjuk, és végigkísérjük Önt a karrierje sikeres irányításának folyamatán.

A hosszú távú célok meghatározása szabadságot ad Önnek arra, hogy olyan részleteket is beillesszen, amelyekről az interjú során esetleg megfeledkezett. Ha például szeretne egy társadalmi hatású podcastot indítani, saját nonprofit szervezetet vezetni, miközben eltartja a családját, vagy van elképzelése egy álomcsapatról, amelyet egy nap szeretne felvenni és vezetni, írja le! Ez a dokumentum csak neked szól, ezért engedd meg magadnak, hogy nagyban gondolkodj, miközben felvállalod és kifejezed ambícióidat.

Írja le rövid távú céljait. Gondolj a 30, 60 vagy 90 napos céljaidra. Tartalmazzon konkrét projektekkel kapcsolatos célokat, és vegye figyelembe a karrierfejlesztési terveket. Ha állást keres, adjon néhány ötletet, hogy rövid távon merre tart a keresése.

Értékelje készségeit és képességeit.

A szakértők szerint ez az egyik legnehezebben fejleszthető készség, de többféleképpen is lehet gyakorolni. Próbáld meg az agyad racionálisabb oldalát használni, és kerüld az érzelmeken alapuló döntések meghozatalát. Fejlessze a valóságlátás képességét, elemezze a problémamegoldást befolyásoló feleket, és kérjen segítséget másoktól, fedezzen fel új tényezőket, amelyeket nem vett észre; kezdje el papírra vetni, hogy milyen logikus (racionális) okok vezettek őt egy következtetésre Szokás; képezze az elméjét arra, hogy minden lehetséges érvet megtaláljon az ötletei védelmére. Ezért ezt a képességet fejlesztette ki.

Tekintse át tapasztalatait és készségeit: Jegyezze fel a korábbi kedvenc vagy leghálásabb munkahelyeit vagy önkéntes tevékenységeit, mivel ezeknek az információknak kell irányt mutatniuk a karriercéljait. Sorolja fel azokat a preferált készségeket, amelyeket új szerepkörében használni szeretne, vagy ha nem biztos benne, nézze meg ezt a listát a különböző munkakörökhöz szükséges készségekről.

A jelölteknek képesnek kell lenniük az ezen egység elemeiben és teljesítménykritériumaiban leírt feladatok hatékony elvégzéséhez szükséges alapvető ismeretek bizonyítására, a feladatok irányítására és a munkakörrel összefüggésben felmerülő váratlan események kezelésére. 

Wellness kezelés a lelki egyensúlyért

A stressz és a szorongás gyakori probléma minden korosztály számára.

A szorongásos zavarok az emberek leggyakoribb betegségei. A lakosság legalább 25%-a élete során tapasztal valamilyen szorongásos rendellenességet. Világszerte a háziorvosi rendelőbe érkezők 30-40%-a szenved szorongásos zavarban. A szorongásos tünetek 2-4-szer gyakoribbak a nőknél.

Emlékszem, amikor gyerek voltam, néha azt mondtam, hogy ideges vagyok, és a nagymamám mindig azt válaszolta: “Fiam, nem szabad idegesnek lenned”. Sajnos a szorongás vagy a stressz minden korosztályt érinthet, még gyermekkorban is. Szülőként azonnal segítséget kell kérnünk, ha problémát észlelünk. A stressz csökkentése azért is fontos a gyerekek számára, mert az állandó stressz gyengíti a szervezet ellenálló képességét, ami komoly egészségügyi problémákhoz vezethet.

A krónikus szorongásos zavarok a magyar lakosság 8,6%-ánál fordulnak elő. 5,2% a férfiaknál és 11,5% a nőknél. 55 éves kortól drámaian megnő a betegség kialakulásának esélye. A krónikus szorongásos betegségben szenvedők 80-100%-kal nagyobb eséllyel rendelkeznek középiskolai végzettséggel, mint a felsőfokú végzettséggel, az alapfokú végzettségűek körében pedig 160%-kal. A krónikus szorongás 60-80%-kal gyakoribb a legszegényebbek, mint a leggazdagabbak körében.

Relaxációs technikák a lelki egyensúlyért.

A lélek és a test egyensúlyát elősegítő eljárást relaxációnak nevezzük. Szerepet játszik az izomtónus szabályozásában és beállításában, ezáltal oldja a feszültséget és nyugalmat teremt. Ebbe beletartozik az önképzés, amely Schultz módszere szerint hat különböző gyakorlatot foglal magában: súlyzós, melegítő, kardió, légzési, solar plexus és homlok hűsítő gyakorlatokat.

A különféle meditációs technikák, a testedzés, a mindfulness és a jóga hatékonyan csökkentik a szorongást és javítják a közérzetet. A rendszeres erőteljes testmozgás az egyik leghatékonyabb ellenszere a stresszes életmódnak. Ilyenkor számos biológiai folyamat aktiválódik szervezetünkben, olyan vegyületek, hormonok szabadulnak fel, amelyek döntő szerepet játszanak a jó közérzet kialakításában.

Az egészségesen eltöltött idő alatt a vendégeknek nincs más dolguk, mint élvezni a program által nyújtott pozitívumot. Ez a pihenés és a csend ideje, és a stressz teljesen eltűnik a vendégekből. Wellness közben az elme megpihen, a test ellazul, miközben megkezdődik a méregtelenítési folyamat. A szauna forró levegője és az izzadás vagy egy jó masszázs kiválthatja ezt a reakciót fizikai szinten.

Csökkentse a stresszt életmódváltással.

Itt nem a probléma megoldása a lényeg, hanem a stressz okozta érzelmek kezelése. Ebben az esetben a stressz csökkentése és kezelése a probléma okozta negatív érzelmek eltávolítását jelenti. A gyakorlatban ez a stratégia azt jelenti, hogy a személy nincs tudatában a problémának, és különféle pszichoaktív anyagokat fogyaszthat.

A 3. pont tartósabb megoldást ad, ami az, hogy a helyzethez való hozzáállásomat megváltoztatom, hogy alkalmazkodjak a stresszorhoz. A kineziológiai terápia során feltárható, hogy egy adott szituáció miért stresszes számomra, így nem csak a következő foglalkozáson tudok reagálni, hanem eldönteni, hogy mi a legmegfelelőbb lépés az adott helyzetben.

Megtanít arra, hogyan kell kezelni a mindennapi stresszes és stresszes élethelyzeteket egy nagyon egyszerű, de nagyon mélyreható módon. Az ergonómikus gyakorlatok hatékonyan eltávolíthatják azokat az akadályokat, amelyek miatt nap mint nap rosszul érzi magát. Számos stresszkezelési technika és stratégia bevezetésével könnyítjük meg a változást, és segítünk egy stresszmentes életmód kialakításában. Ezek az egyszerű gyakorlatok az élet minden területén alkalmazhatók.

Szellem és a lélek egészsége

Lelki jólét.

Ezt a tudást még ma is bővítik, más területekkel kombinálják. Ha a lelki gyógyulást is összekapcsoljuk a beteg, a szülők és a családtagok tanításaival, akkor nemcsak az egészséges testben, hanem az ép lélekben, a harmonikus kapcsolatokban, családokban is gyönyörködhetünk. Fizikailag és lelkileg is boldogan élhetünk.
– A betegség a lélek nyelve, azt jelzi, hogy történt valami az életünkben, amit orvosolni kell. Ilyenkor igyekszem segíteni, enyhíteni a testi tüneteket. De arra is célszerű odafigyelni, hogy milyen akadályok merülnek fel, mi akadályozza az életenergia szabad áramlását. A rehabilitáció mindig tanulási folyamat, és ebben az esetben rájövünk, milyen változtatásokat kell végrehajtani, hogy helyreállítsuk életünk egyensúlyát. A gyógyszerek csak egy mankó a testi tünetek enyhítésére, de a gyógyulás szempontjából a betegeknek optimistának kell maradniuk, és reménykedniük kell a gyógyulásban – a szakértők részletezik, hogy fontos betartani az orvos tanácsát, és időt szakítani a pihenésre, hogy szervezetünk regenerálódhasson. Dezső szerkesztő amellett érvel, hogy a stressz gyengít, az élvezet pedig az immunrendszerünket erősíti.

Ha a fenti öt terület bármelyike elromlik, egészségünk megsérülhet, különösen, ha a betegség hosszú ideig fennáll. Ezt a rejtett jelentést a magyar nyelv teljességében is megtalálhatjuk: épnek lenni, önmegvalósítónak lenni – amikor az öt elem közül egyik sem hiányzik. Ezért a testi egészségünk mellett érzelmeinkre, gondolatainkra, lelki és lelki hajlamainkra vagy világnézetünkre, kapcsolatainkra is ügyelnünk kell. Ha ez az 5 terület legalább nagyjából rendben van, és minden szempontból jól érzem magam a bőrömben, akkor az vagyok, aki vagyok. Testemben otthon vagyok, lelkem szavai szerint élek, békében, harmóniában másokkal és a világgal.

Ezt jelenti egynek lenni – távolról sem tökéletes! Senki sem tapasztal időről időre problémákat, nehézségeket, betegségeket, de ez az elérhetetlen állapot nem a szolidaritás vagy az egészség állapota. Inkább az önismeret szintje az, hogy tudjuk és hisszük, hogy meg tudjuk oldani a problémáinkat, és ki tudunk gyógyulni a betegségből. Természetesen nem lehet mindenre kész megoldásunk, de az önmagunkban és Isten gondviselésében való hit elég a gyógyulási folyamat elindításához. A testi-lelki-lelki egészség kifejezést használva tulajdonképpen egy kicsit másképpen osztjuk ötre ugyanazt a felosztást. Az egészséges test, lélek, szellem az ember eredeti, természetes állapota, bár erre ma már egyre kevésbé van kézzelfogható bizonyíték (azaz egészséges, kiegyensúlyozott ember teljes életet él).

A gyógyulás tulajdonképpen visszatérés ehhez a vágyott állapothoz, visszatérés az egység állapotához. Mit jelent emberi szemszögünkből egységben élni? Talán a legfontosabb, hogy harmóniában élek: jól érzem magam a testemben, mert erős és egészséges vagyok, képes vagyok értelmes célokat kitűzni, ezekért dolgozni és azokat elérni, következetes vagyok azzal, ami vagyok Szeretett emberek, barátok, és közvetlen, harmonikus, szeretetteljes kapcsolatom van a tágabb környezettel, amelyben megértem, elfogadom és szeretem létezésem értelmét. Olyan vagyok, mint az otthonom ezen a világon, ez egy barátságos, támogató hely a fejlődésemhez, mellesleg rengeteg élményt és örömet adott – még ha küszködök is, az élmény A fájdalom, veszteség is, halálon, elhagyatottságon, sőt betegségen megy keresztül. Az utolsó gondolat elvezet bennünket a lélekszintű egység fogalmához, amely szélesebb nézet, mint amit mi, emberek el tudunk képzelni.

A lélekkeresés értéke.

Az életközép utazásának középpontjában a lélekkutatás áll, egy életszakasz, ahol gyakran találkozunk olyan emberekkel, akik különféle testi vagy lelki zarándoklatokra indulnak a leírhatatlan, halhatatlan, szimbolikus Szent Grált keresésére.
Az ember személyisége nem fejlődhet a lélek megtapasztalása nélkül, mert a fejlődést a lélek elégedetlensége motiválja. Amíg a test a saját érdekeit szolgálja, nem vágyik a felemelkedésre. A lélek irányt és harmóniát ad életünkben. A fizikai világ, a test világa részekre oszlik, a lélek az a tengely, amely körül minden testi tevékenységünk forog. Ha egy napig megfigyeljük testünk anyagi vágyait, megtapasztalhatjuk: vágyai hol körkörös, hol kacskaringós úton haladnak. Ha nincs adott irány, akkor lesz valami, ami egy adott pillanatban megragadja a figyelmedet. Mindezeket a részeket a lélek köti össze, amely összeköti a közönségest a magasztossal, és az anyagiakat a szellemivel.
A lélek is alázatra tanít. A test önző – a lélek alázatos. A lélek lehetőséget ad arra, hogy túllépjünk önmagunkon, észrevegyük mások szükségleteit, és érzésekkel válaszoljunk rájuk. Lélek nélkül a test önző vágyai rabszolgává tesznek, és végső soron elpusztítanak. A lélek lényünk magasztos fele, állandóan felfelé törekszik, mint a gyertya lángja, állandóan az örökkévalósággal próbál összekötni bennünket. Próbáld a testedet a földön tartani – a lélek túl tud vinni minket rajta.

A spiritualitás jelentősége a mindennapi életben.

Szándékosan vagy sem, mennyire jelen van ez mindannyiunk életében. Sok sztereotípia kering a spirituális élményekkel és emberekkel kapcsolatban, és a „szellem” gyakran átokszó, de ez a könyv közelebb hozza a témát és megcáfolja azokat.

Akár a spiritualitás központi szerepet játszik életünkben, akár teljesen hiányzott belőlünk mindeddig, Anton A. Bucher The Psychology of Spirituality című könyve valami újat árulhat el. Sokan vannak, akik saját bőrükön tapasztalták, és ma már objektív, tudományos szempontból is szemlélhetik, aki eddig kételkedett benne, az segíthet, ha elolvassa a magyarázatokat, kutatási eredményeket és látja. Hasznos a segítő szakmák számára, mert feltárja annak fontos szempontjait, hogy valamilyen módon beépítsék a munkájukba, de érdekes lehet a nem szakemberek számára is, akiket jobban érdekelnek a konkrét, gyakorlati kérdések a Kézrátétel több valaki számára hatásos, mintha imádkoznánk érte, vagy ha hiszünk a transzcendenciában, boldogabbak vagyunk.

Fontos, hogy képesek legyünk a tapasztalat spirituális vonatkozásairól gondolkodni anélkül, hogy patologizálnánk azt. Például olyan betegről olvashatunk, akinek testi betegsége miatt át kellett értékelnie életét lelki szempontból, és szerencsére a családtagok és a hivatásos segítők elkerülték, hogy állapotát érzelmiként azonosítsák. A spirituális értelemben való gondolkodás, a fájdalom és a szenvedés az emberi élethez kapcsolódó spirituális feladatok látása kevésbé fémjelzi a pszichopatológiát, mint inkább a mentális és lelki egészséget. Az elmebetegekkel végzett mentális munka ugyanakkor kihívást jelent a segítők számára, hiszen saját lelki tartalékaikra támaszkodva képesek erőforrást és reményt biztosítani a betegnek.

Hello world!