Oldal kiválasztása

[ad_1]

„A várakozás nem puszta üres reménykedés. Megvan benne a belső bizonyosság, hogy eléri a célt.” ~I Ching

A várakozásnak rossz hatása van a modern nyugati társadalomban. Nem meglepő, hogy egy ősi kínai szöveget (az I Chinget) kellett keresnem, hogy megfelelő idézetet találjak a cikk elkezdéséhez. Nem szeretünk várni! Sokkal könnyebb idézeteket találni az interneten arról, hogy „ragadjuk a napot”, és hogy valami történjen.

Életem nagy részében türelmetlen ember voltam. Azt akartam, hogy történjenek velem dolgok! Huszonévesen határozott napirendem volt: befejezni az egyetemet, elkezdeni a pályafutásomat, megházasodni és családot alapítani. Ezért kihirdettem a főszakot, és elkezdtem leütni a céljaimat. Amikor eljött az idő, hogy férjhez menjek, kiválasztottam a legmegfelelőbb személyt, és folytattam.

Igazából nem sokat tudtam a várakozásról. Azt hittem, akkor csinálod, ha nincs bátorságod vagy meggyőződésed. Ez csak ürügy volt, hogy ne tegyen lépéseket. most már jobban tudom.

Azóta megtanultam, hogy a várakozás az egyik legerősebb eszközünk a kívánt élet megteremtéséhez.

Az ego vagy az elme nagyon kényelmetlenül érzi magát a várakozásban. Ez az a részed, amely eléggé azt kiabálja: „Csinálj valamit! Bármi jobb a semminél!” És mivel nagyon ego-vezérelt társadalom vagyunk, rengeteg külső hangot találsz, amelyek alátámasztják ezt az üzenetet.

Az elme gyűlöli a bizonytalanságot, és inkább hibázik, mint egyszerűen a „nem tudó” állapotában élni, miközben a helyes út kibontakozik.

Van egy kifejezés, amit szeretek, és leírja ezt a bizonytalanságot: liminális. Liminális tér a lehetőségek határán vagy küszöbén van. Ez egy tiszta potenciál helye: innen bármilyen irányba indulhatunk. Nincsenek erős fények és nyilvánvaló táblák, amelyek azt mondják, hogy „Sétáljon errefelé”.

A limitált terek nagyon kényelmetlenek lehetnek, és a legtöbben hajlamosak vagyunk a lehető leggyorsabban átrohanni rajtuk.

Ha ehelyett lassíthatunk, fokozatosan tisztábbá válik a táj, mint amikor a szemünk hozzászokik a sötét helyiséghez. Elkezdjük használni minden érzékszervünket. Az ego fényesen megvilágított szupersztrádát akar a jövőbe, de a való élet inkább egy labirintus. Egy-két lépést teszünk egy bizonyos irányba, majd egy újabb fordulópont elé nézünk. Az előrehaladáshoz teljesen más készségekre van szükség, és a várakozás az egyik legfontosabb!

Mindennek megvan a megfelelő időzítése, és gyakran nem az az időzítés, amelyet szeretnénk (most – vagy talán még tegnap). Vannak dolgok, amik tudatalatti szinten történnek, önmagunkban és másokban, amelyek felkészítenek minket a következő lépésre. Furcsa módon, amikor eljön a cselekvés ideje, gyakran az elkerülhetetlenség érzése támad, mintha mindig is így lett volna.

Nézz vissza az életedre, és meglátod ezt a mintát. Először is nézze meg, milyen döntéseket kényszerített ki: hogyan alakultak ezek? Aztán keresd azokat az alkalmakat, amikor csak „tudtad”, hogy mit kell tenned, anélkül, hogy gondoltál volna rá. Mi történt azután?

A második típusú döntés kulcsa a belső tudás mély érzésére vár.

Ez nem jelenti azt, hogy biztos vagy abban, hogy minden pontosan úgy fog alakulni, ahogy szeretnéd. Vagy hogy nem érzel félelmet. De van egy olyan érzése a testedben, hogy „igen, itt az idő”, amit ahhoz a késztetéshez hasonlítok, amelyet a vándormadarak kapnak, amikor eljött az ideje, hogy elhagyják a várost. Nem állnak azon tanakodva, hogy menjenek-e, térképeket és naptárakat nézegetnek. Csak akkor mennek, amikor eljön az ideje.

Mi is állatok vagyunk – megvan és tudjuk fejleszteni azt a belső érzékenységet, amely lehetővé teszi számunkra, hogy egyszerűen tudjuk, mit tegyünk, amikor eljön az ideje. De ehhez ki kell szabadulnunk az elménkből. A gondolkodás egy bizonyos pontig hasznos, de általában messze túlmutatjuk a hasznosságon!

Újra és újra átgondoljuk a különféle lehetőségeket, és megpróbáljuk megjósolni a jövőt kizárólag a reményeink és félelmeink alapján.

Végtelenül beszélgetünk másokkal arról, hogy mit kellene tennünk, abban a reményben, hogy megtudják a választ számunkra (és ideális esetben megpróbálunk mindenkit egyetértésre bírni).

Elgondolkodunk azon, hogy mit „kellene” tennünk, tetszőleges külső szempontok alapján: józan ész, erkölcs, vallás, családi értékek, pénzügyek stb.

Aztán általában összeadjuk ezt az egészet, és csak a legjobbat hozzuk ki.

Jobb módszer, ha számba veszed, hogy mit tudsz (és ami még fontosabb, amit nem tudsz), majd… várj.

Ha van valamilyen művelet, amely megkívánja Önt, még akkor is, ha az látszólag nem kapcsolódik az adott kérdéshez, tegye meg! Ezután ismét várjon egy újabb mozgási késztetést. Inkább várj aktívan, mint passzívan. Ez azt jelenti: tartsd belső érzékeidet késztetésekre vagy intuíciókra hangolva. Számíts rá, hogy jön a válasz. Ahogy az I Ching mondja, várj „a cél elérésének belső bizonyosságával”.

Ez nem ugyanaz a tépelődés és halogatás, amikor valami újat akarunk kipróbálni, de félünk kilépni az ismeretlenbe. Ha az intuíciód egy bizonyos irányba húz, és az elméd azt kiáltja, hogy „Állj meg!” mindenképp hagyd figyelmen kívül az elmédet.

Van egy finom, de nagyon valós különbség a félelem érzése (amely visszatart attól, hogy valami olyasmit tegyél, amire vágysz) és a kételyek között (amelyek figyelmeztetnek arra, hogy a felszínen jónak tűnő döntés nem megfelelő az Ön számára).

Mindkét esetben keresd és bízd meg a belső tudás mély érzését, még akkor is, ha a gondolataid mást mondanak neked. Egy barátom egyszer azt mondta nekem, hogy apja legjobb tanácsa a következő volt neki: „Élete legegyszerűbb döntése, hogy férjhez menjen.” Bárcsak tudtam volna ezt, amikor meghoztam a saját (nagyon ambivalens) döntésemet!

A fejem azt súgta, hogy ez ésszerű dolog, és ő jó ember. A zsigereim azonban korántsem a fedélzeten voltak. Még mindig élénken emlékszem a sok belső vitára, amelyet arról folytattam, hogy feleségül vegyem-e, és még az álmaim is, amelyek felfedték belső vonakodásomat. Sajnos a gondolataimmal túlléptem az ösztöneimen.

Most már tudom ezt: Ha rá kell beszélned magad valamire, inkább várj. Több is kiderül, ha adsz egy kis időt.

Hagyd figyelmen kívül azt a hangot a fejedben, hogy…

[ad_2]

Forrás