Oldal kiválasztása

A stressz és a szorongás gyakori probléma minden korosztály számára.

A szorongásos zavarok az emberek leggyakoribb betegségei. A lakosság legalább 25%-a élete során tapasztal valamilyen szorongásos rendellenességet. Világszerte a háziorvosi rendelőbe érkezők 30-40%-a szenved szorongásos zavarban. A szorongásos tünetek 2-4-szer gyakoribbak a nőknél.

Emlékszem, amikor gyerek voltam, néha azt mondtam, hogy ideges vagyok, és a nagymamám mindig azt válaszolta: “Fiam, nem szabad idegesnek lenned”. Sajnos a szorongás vagy a stressz minden korosztályt érinthet, még gyermekkorban is. Szülőként azonnal segítséget kell kérnünk, ha problémát észlelünk. A stressz csökkentése azért is fontos a gyerekek számára, mert az állandó stressz gyengíti a szervezet ellenálló képességét, ami komoly egészségügyi problémákhoz vezethet.

A krónikus szorongásos zavarok a magyar lakosság 8,6%-ánál fordulnak elő. 5,2% a férfiaknál és 11,5% a nőknél. 55 éves kortól drámaian megnő a betegség kialakulásának esélye. A krónikus szorongásos betegségben szenvedők 80-100%-kal nagyobb eséllyel rendelkeznek középiskolai végzettséggel, mint a felsőfokú végzettséggel, az alapfokú végzettségűek körében pedig 160%-kal. A krónikus szorongás 60-80%-kal gyakoribb a legszegényebbek, mint a leggazdagabbak körében.

Relaxációs technikák a lelki egyensúlyért.

A lélek és a test egyensúlyát elősegítő eljárást relaxációnak nevezzük. Szerepet játszik az izomtónus szabályozásában és beállításában, ezáltal oldja a feszültséget és nyugalmat teremt. Ebbe beletartozik az önképzés, amely Schultz módszere szerint hat különböző gyakorlatot foglal magában: súlyzós, melegítő, kardió, légzési, solar plexus és homlok hűsítő gyakorlatokat.

A különféle meditációs technikák, a testedzés, a mindfulness és a jóga hatékonyan csökkentik a szorongást és javítják a közérzetet. A rendszeres erőteljes testmozgás az egyik leghatékonyabb ellenszere a stresszes életmódnak. Ilyenkor számos biológiai folyamat aktiválódik szervezetünkben, olyan vegyületek, hormonok szabadulnak fel, amelyek döntő szerepet játszanak a jó közérzet kialakításában.

Az egészségesen eltöltött idő alatt a vendégeknek nincs más dolguk, mint élvezni a program által nyújtott pozitívumot. Ez a pihenés és a csend ideje, és a stressz teljesen eltűnik a vendégekből. Wellness közben az elme megpihen, a test ellazul, miközben megkezdődik a méregtelenítési folyamat. A szauna forró levegője és az izzadás vagy egy jó masszázs kiválthatja ezt a reakciót fizikai szinten.

Csökkentse a stresszt életmódváltással.

Itt nem a probléma megoldása a lényeg, hanem a stressz okozta érzelmek kezelése. Ebben az esetben a stressz csökkentése és kezelése a probléma okozta negatív érzelmek eltávolítását jelenti. A gyakorlatban ez a stratégia azt jelenti, hogy a személy nincs tudatában a problémának, és különféle pszichoaktív anyagokat fogyaszthat.

A 3. pont tartósabb megoldást ad, ami az, hogy a helyzethez való hozzáállásomat megváltoztatom, hogy alkalmazkodjak a stresszorhoz. A kineziológiai terápia során feltárható, hogy egy adott szituáció miért stresszes számomra, így nem csak a következő foglalkozáson tudok reagálni, hanem eldönteni, hogy mi a legmegfelelőbb lépés az adott helyzetben.

Megtanít arra, hogyan kell kezelni a mindennapi stresszes és stresszes élethelyzeteket egy nagyon egyszerű, de nagyon mélyreható módon. Az ergonómikus gyakorlatok hatékonyan eltávolíthatják azokat az akadályokat, amelyek miatt nap mint nap rosszul érzi magát. Számos stresszkezelési technika és stratégia bevezetésével könnyítjük meg a változást, és segítünk egy stresszmentes életmód kialakításában. Ezek az egyszerű gyakorlatok az élet minden területén alkalmazhatók.